Buďte s námi online: 

 
Pardubice, Třída Míru 92

PROJEDL JSEM SE DO ŠTÍHLOSTI   6 měsíců -22 kg dole

             Jan Chvojka příští rok oslaví padesátku a s nadsázkou by se dalo říct, že si k ní nadělí nové tělo. Když před rokem poprvé vstoupil do Sun City fitness, měl slušnou nadváhu. Při svých 178 cm vážil 106 kg. Povolené břicho, bolesti kolen, zatuhlá záda. Za půl roku pravidelného cvičení a pravidelného jídelníčku má 22 kg dole, klouby nebolí a na břiše se objevily „cihličky“. 

           

Mám sklony k nadváze, ale do fitness jsem nepřišel snad kvůli vidině vypracovaného těla, spíš jsem se chtěl na stará kolena cítit lépe. Poprvé jsem se sem podíval asi před rokem, kdy jsme si s mojí paní vyzkoušeli ukázkovou hodinu. Líbila se nám, a tak jsme podepsali členství. Bohužel do konce minulého roku jsme kvůli práci mnoho nenachodili, ale v únoru jsme se vrhli do cvičení intenzivněji,“ říká Jan Chvojka. Důvod? Bál se, že se s ním zřítí letadlo. „Byli jsme na cestách, vraceli jsme se ze zahraničí a já jsem si říkal, jestli mě to letadlo vůbec unese,“ směje se. 

            Nezůstalo jen u planých slov, ale společně se svým skvělým parťákem v podobě manželky se vrhli do pravidelného cvičení. „Parťák je pro mě strašně důležitý. Když jsou dva, podrží se, podpoří, když se druhému zrovna nechce. A co bychom si povídali, někdy se opravdu nechce.“

Dnes ho ve fitness můžete potkat třikrát týdně. A když zrovna netrénuje na elipticalu ve fitness centru, hraje stolní tenis nebo doma šlape na spinningovém kole. „Hrozně mě to baví a můžu říct, že se do posilovny těšívám. Objevil jsem nový pocit. Po cvičení se vyplaví endorfiny a je mi příjemně.“  

            A jak vypadá jeho trénink? Padesát minut cardia, pak pár cviků na posílení břišních svalů. „Dobře se mi cvičí, když si do sluchátek pustím vlastní hudbu, kterou si sám sestavím z toho, co rád poslouchám.“ Cvičí sám, ale rád si nechá od našich trenérů poradit. „Díky prima trenérům jsem se hodně naučil. Ukázali mi cviky, které jsem do té doby nepovažoval za důležité, ale ony důležité jsou. Uvědomil jsem si, že si špatným cvičením mohu ublížit,“ pochvaluje si Honza a chválí našeho trenéra Richarda. „Je to zlatý kluk. Během chvilky mi dokázal hodně vysvětlit. Třeba to, že svaly musím na cvičení připravit, ukázal mi jak na to. Dokáže se zaměřit na určitou část těla a ukázal mi, že stroje nejsou to hlavní. Seznámil mě s cvičením pomocí TRX na balónu, ukázal mi, jak na správné držení těla, jak mají pracovat lopakty, aby to záda poznala. A moje záda to poznala,“ směje se a dodává: „Je bezvadné, že cviky nejdříve ukáže a celou dobu pak na mě dohlíží, jestli to dělám správně a neflákám. A co je dobré, neustále člověka honí do pitného režimu, což se hodně podceňuje.“ 

           

Průběžný výsledek po 4 měsících -20kg dole

Není to však jen o cvičení, ale Honza také razantně změnil jídelníček. Respektive ani ne tak jeho složení, jako spíše pravidelnost. Pak se začaly dít divy. První změny byly viditelné již po dvou týdnech nového života. Začal se zbavovat tuku a objevovaly se první vyrýsované svaly. „Vzhledem k tomu, že moje nadváha byla velká, tak změny byly vidět rychleji. Nejvíc jsem pracoval na břiše, to bylo moje slabé místo. Co se týče stravy, nejvíce nám pomohly krabičky, které si necháváme dovážet. Není to dieta, ale vyvážená strava, v rozumném poměru, v určitém množství. Vozí nám snídaně a večeře, na oběd si zajdeme.“ Ale ani při obědě se nepřecpává. Knedlíkům moc neholduje, má rád ryby a k nim si dopřeje porci zeleniny. Tu a tam si s klidným svědomím zahřeší. 

            „Co se s hubnutím a cvičením neslučuje, tak jednoznačně miluju víno, v létě si rád dám pivo a hlavně hřeším na kouření, to si neodpustím ani po tréninku.“ I přes svoje hřešení má pevnou vůli, a tak i když má v posilovně chvíle, kdy to bolí a říká si, že už nemůže, „kousne“ se a jede dál.  V takové chvíli mu pomáhá jeho životní krédo: „Když už nemůžeš, tak přidej.  Na to si v té 45. minutě na trenažéru často vzpomenu a občas si tu větu řeknu i polohlasem. Fakt to pomáhá,“ směje se a vzpomíná na typickou začátečnickou historku: „Když jsem se podruhé postavil na pás, potřeboval jsem si přepnout sluchátka. Místo, abych se zastavil a postavil nohy na kraj, šlápl jsem na rozjetý pás a letěl jsem i se sluchátky. Typická situace, kterou uvidíte na youtoube, zkrátka začátečnický křest na běžícím pásu.“ 

            Přestože z něj energie přímo srší, nemá nejmenší problém s tím si zalenošit. Řídí se heslem: Je potřeba žít a hřešit, a tak si v létě s čistým svědomím dopřál tři týdny dovolené na motorkách, odpočinek a bohulibé nicnedělání. Dnes trénuje spíše v udržovacím režimu, ale rád by ještě čtyři kila zhubl. Ovšem jestli mu to manželka schválí: „Vyhrožuje mi, že to už by bylo moc,“ dodává s úsměvem. 

            Pro ty, kteří by chtěli podobnou životní změnu, má jednu radu: „Začněte jíst, prostě se do hubenosti prožerete,“ směje se, ale myslí to vážně. „Jezte minimálně pětkrát denně, klidně všechno, ničemu se nevyhýbejte, ale dávejte si porce, které se vám vejdou do dlaně. A máte to tam. K tomu trochu cvičte, aby svaly nebyly rozkydlé. Ale hlavně to na začátku nepřepalte,“ dodává. 

Přijmout
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.